Reisverslag Nieuw-Zeeland

11/12/2004 t/m 03/01/2005

Naar beginpagina van het reisverslag
Naar de foto's van deze dag

Donderdag 23 december 2004

Wellington - Nelson
Reisafstand: 96 km. + 3 uur op de ferry

De wekker verstoort de rust om 08.15 uur. Ik ben wel eerder wakker, maar blijf lekker liggen. Voor 08.45 uur heb ik ontbijt besteld. Dit wordt op de kamer gebracht, want een ontbijtzaal is er niet in dit hotel. Om 09.00 uur kunnen we onze bagage kwijt in één kamer en van 09.00 tot 10.00 uur vermaakt een ieder zichzelf.

Om 10.00 uur gaat Te Papa Tongarewa, Museum of New Zealand open, waar de meesten van de Djosers heen gaan. Het verblijf in het museum is veel te kort. Je kunt hier met het grootste gemak minimaal een dag doorbrengen, zo groot is het museum.

Om 13.00 uur moeten we echter al weer bij het hotel zijn, waar de shuttle naar de haven ons ophaalt. Tegen 13.30 uur zijn we in de haven. De grote bagage wordt ingecheckt voor de ferry naar Picton op het Zuidereiland. Het is prachtig weer vandaag, dus in de haven genieten we nog lekker van het zonnetje. Om 14.45 eindigt, met het vertrek van de ferry, onze reis op het Noordereiland.

Tot mijn grote vreugde werkt het weer vandaag mee en is de Cook Strait (die heel erg ruig schijnt te kunnen zijn) erg rustig. Geen zeeziekte dus. Na een prachtige overtocht over Cook Strait en door de Marlborough Sounds, meren we, bijna drie uur na vertrek uit Wellington, aan in Picton.

We halen onze bagage op (verloopt erg vlot) en stappen in de bus die ons naar Nelson brengt, een rit van zo'n 100 km dus. Tot ons aller vreugde blijft deze bus, een grote touringcar met 37 plaatsen, de gehele reis over het Zuidereiland onze bus.

Rond 20.00 uur zijn we bij ons hotel. We eten vanavond niet met z'n allen. Ik houd het makkelijk, snel en goedkoop voor vandaag en ga bij de Chinese take-away even wat halen. Om 23.00 uur ga ik gestrekt.

Vorige dag | Volgende dag

Wilt u terug naar de beginpagina van het reisverslag, klik dan hier
Wilt u terug naar mijn homepage, klik dan hier
Wilt u terug naar de inhoud op mijn homepage, klik dan hier