Reisverslag Nieuw-Zeeland

11/12/2004 t/m 03/01/2005

Naar beginpagina van het reisverslag
Naar de foto's van deze dag

Woensdag 15 december 2004

Auckland - Paihia / Bay of Islands
Reisafstand: 240 km.

We moeten vroeg op, want om 08.00 uur vertrekken we uit Auckland. We nemen de korte route, want vanwege het slechte weer heeft het geen zin om de lange route via het Waipoua Kauri Forest te nemen. Dat is erg jammer, want nu gaan we niet bij de dikste Kauri-boom langs, die in dat bos staat. Onderweg hebben we een aantal stops gemaakt: een wandelingetje over de Moirs Hill Walkway, het Parry Kauri Park in Warkworth (toch nog 800-jaar oude Kauri bomen gezien), een koffiestop bij een Duits café in Kaiwaka en we bekijken de Hundertwasser's Toilets in Kawakawa.

Om 14.00 uur bezoeken we de Waitangi Treaty Grounds, waar de Waitangi Treaty door de Engelsen en de Maori's werd gesloten.
Tegen 16.30 uur zijn we in Paihia, waar we nog even door het plaatsje heenrijden en naar de supermarkt gaan voor onze inkopen t.b.v. het ontbijt van de volgende ochtend. Daarna rijden we naar het Bay of Islands Resort, buiten het centrum van Paihia.

Om 18.15 uur verzamelen we voor het eten. We eten in Paihia bij "35° South", een restaurant gespecialiceerd in visgerechten, waar in het midden van het restaurant een groot aquarium is ingericht met onder andere Trout (Forel) en Red Snapper.

Vorige dag | Volgende dag

Wilt u terug naar de beginpagina van het reisverslag, klik dan hier
Wilt u terug naar mijn homepage, klik dan hier
Wilt u terug naar de inhoud op mijn homepage, klik dan hier